164 Club of Sweden

Tjolöholm, 20 maj 1995

Sol led vi ingen brist på under dagen, dessvärre blås­te det kallt, så på kvällen kände man sig som en istapp...
För att visa bilmodellens utveckling skulle de tre utställningsobjekten vara från 1969, 1973 och 1975. Kent Gustafssons mellanblå 69:a har chassinummer 68 ! Royne Stenborgs fina 73:a är mörkblå och i det närmaste helrenoverad. Håkan Nilsson är ägare till 75:an i originalskick (är den någonsin an­vänd?!). Alla tre mycket sevärda! Utan er hade det inte blivit nåt! Tack för att ni ställde upp.
Vi var sju stycken som träffades vid IKEA kl 8.00 och åkte ner i samlad trupp. Tyvärr hade jag uppgivit fel entréavgift i det utskick jag gjorde till alla boende i postnummerområde 400. Beklagar!
Vi hade ställt upp bilarna, snickrat ihop och satt upp plakaten om klubben och årsmodellerna, före kl 10, då besökarna fick komma in på området. Det kändes stressigt ett tag, innan Kristian fixat till det allra sista, vilket var att i snålblåsten tejpa fast emblemen (kopierade på papper) som satt på de olika årsmodellerna... Ett stort tack till Kristian Wollter för urval och kopiering av bilderna. Färgkopiorna på de olika årsmodell­erna var det som gav skyltarna läsvärde. Annars hade det sett tämligen ointressant ut...
Intill oss stod PV- och 140-klubben, så Volvo-klubbarna stod samlat. Vi hade fått en yta på 10x20 m till våra tre bilar, och det var alldeles tillräckligt. Nästa år skall vi försöka få ett lika stort eller större fält, där alla Volvo-klubbarna ställer ut gemensamt.
På klubb-bordet hade vi anmälningshandlingar till klubben, attiraljer från Club Shopen för visning/för­sälj­ning, varvat med kakor, bullar och förfriskningar (alkoholfria). Ganska mysigt med andra ord.
Förutom alla fina och intressanta bilar man kunde se inne på området, fanns det en veteranbilsparkering där det stod en del godbitar, och även så på den vanliga parkeringen. Det fanns också en marknad där man kunde göra små fynd, t ex tumhylsor...
Tack till alla er som hjälpt till, ställt upp på alla sätt och till er som kom till evenemanget! Jag hade kanonkul, och det hoppas jag ni också hade.
Petra, medlem 406


Back to our main page

Tillbaka till vår huvudsida