164 Club of Sweden

Norrlandsträffen, 12-13 juli 1997

Det här året träffades vi på Gnarpsbadens camping , ca 4 mil söder om Sundsvall. Träffen började kl 13 den 12 juli med uppställning av bilar, bagageluckemarknad och kaffe/saft med Volvo sockerkaka. Ett 80-tal Volvo bilar besökte träffen under lördagen.
Efter middagen fanns en 10-frågors tipsrunda för de som ville ut och röra på sig i det fina vädret. Kl 20 var det grilldax och prisutdelning till de två bästa resultaten (och jumbon) på tipsrundan.
Söndagen började kl 10 med utdelning av kartor och svarslappar inför dagens bilorientering som gick runt Gnarp, Bergsjö, Jättendal och Harmånger. En runda på ca 6 mil.
19 frågor, inklusive 2 bemannade kontroller, och 4 bokstäver skulle hittas och de allra flesta hittade allting. Men en fråga hade ingen svarat rätt på: Hur lång tid tar det att fälla ned suffletten på nya Volvo C70? Det fanns 3 alternativ: 1. 25 sek, X. 30 sek och 2. 35 sek. Rätt svar var X (30 sek). Nästan alla gissade på 25 sekunder.
Ca 16.30 var det prisutdelning och de rätta svaren talades om. Flest rätt hade Bo Oscarsson med 27 av 32. Längst hade Mikael Lindkvist åkt med sina 605 km. Träffen avslutades vid 17-tiden och vi hoppas få se er alla igen 1998.
Jag har varit med som arrangör i 5 år nu och tycker att det är jättekul. Jag vill tacka för allt beröm vi fick i år, både för sockerkakan och för att vi alltid har så trevliga träffar. Sånt värmer!
Sen vill jag tacka er som kommer, utan er blir det ingen träff. Hoppas att vi syns igen 1998 och ha ett trevligt år!!
/Annlouise Sjöberg


Back to our main page

Tillbaka till vår huvudsida