164 Club of Sweden

Vallåkra träffen, 17 augusti 2003

VALLÅKRATRÄFFEN 2003
Som vanligt kunde er käre ordförande inte hålla sig borta…… Och denna gång hade jag med mig digitalkameran!!
Har man som jag åkt dit näst in till varenda gång sedan slutet av 80-talet ändrar man sig inte! Alltid samma folkfest och samling av bilar med de mest olikartade inriktningar. Sedan mitten av 90-talet har det dessutom blivit fler och fler originalbilar av äldre modeller. 1995 lyckades jag knipa 5:e pris i "Volvo Classic" med min dåvarande 73a.
Efter att i alla år hållits på Vallåkra IP flyttade träffen för några år sedan till ett närbeläget flygfält. Välbehövligt utrymme!
I år var det ett antal 164or på plats. De flesta i mer eller mindre ombyggt/modifierat skick. Och av alla dessa 164or var tre stycken av 1975 års modell! Och alla tre i princip original !! Gissa om jag, som körde Håkan Svenssons gröna 75a, tyckte att det var kul?
I övrigt fanns det så mycket att titta på att det inte fanns en chans att hinna med allt. Dessutom fanns det som vanligt ett swapmeet med alla möjliga delar till salu.
Flera olika företag hade montrar + att Volvo hade försäljning i en av hangarerna. Det var lätt att göra av med pengar på godsakerna man kunde hitta på alla olika ställen……
/ Jon-Erik


Back to our main page

Tillbaka till vår huvudsida